18 Aralık 2010 Cumartesi

A- Televizyon Dizilerine Eleştiri:

          
             A- Televizyon Dizilerine Dönük Küçük Bir Eleştiri:

Ben televizyon dizilerinin olumsuzu değil, olumluyu, başarıyı anlatmasını bekliyorum. Bu yapılmalı. Yapılmalı ama yanlış da yapılmamalı. Dizilerin senaristleri de maşallah, hepsi birer Süpermen ve toplumun aydınları… Yazan yazıyor da filmini çekene da maşallah.!
Kardeşim memlekette , her alanın uzmanı var; git bir danış. Ama yok! Olmaz. Neden efendim? Belki para ,daha fazla masraf falan gider, olmaz. Dedik ya onlar bilir kendi işini. Zaten hepsi birer Süpermen. Ve de Toplumun aydınları. Üstelik de en ön sıradaki öncüleri.(!)
Onlar olumsuz üzerine kurgulu senaryoların daha çok ilgi çekeceğini sanıyor(!) Gerçi halkımızın kavgayı ve vs. olumsuzu tepkisiz ve zevkle seyredici bir hali vardır. Buna dayanıyorlar. Fakat hepsi de yanılıyor.!
Konuların olumlu yönden ele alınarak işlenmesinin daha çekici olacağını ben gayet iyi biliyorum. Lakin olumluyu/başarıyı anlatmak sanırım biraz daha güç olsa gerektir. Belki de bu nedenle çekinip olumsuz örnekler üzerinden kurguluyorlardır dizilerini. Ben bunları pek bilemiyorum.
Gerçi az da olsa dediğimi yapmaya yönelmiş diziler yok değildir. Ne yazık ki henüz emekleme dönemindedir. Bu yönde kafa yorma işi henüz yaygın değildir. Bir de yapılanlar hem yeterli hem de kaliteli değildir.Bunun dışında dediğimi yapmanın, ülkemizde mülke (herhangi bir şeye tasarruf, tahakküm ve yönetim yetkisi) karşı erkin (güç) büyüğünü kullananların işlerine pek de gelmiyor olduğunu sanıyorum. Yine bunu da bilmiyorum. Benimkisi elbette bir sanı. Gerisini siz düşünün yani.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder