17 Aralık 2010 Cuma

J- Kişinin Özeli Nedir İyi Bilmeliyiz!


J-  Kişinin Özeli Nedir İyi Bilmeliyiz!

Bazı konular vardır ki kişinin özeli sanılır, fakat değildir. Bu husus iyi ayırt edilmelidir.
Konuya Yine Behlül Dana’dan bir hikayeyle gireceğim. Lakin hikayenin işime yarayacak, yani işlediğim konuyu açıklayacak kadarını ele alacağım.Behlül çok üzüntülü gezermiş.Bir gün nihayet gülmüş.
Harun-i Reşit Behlül’e nasıl olup da güldüğünü sormuş. Behlül cevaben; “Bugüne dek, kardeş olmamız hasebiyle sendeki mülkten, Allah bana da hesap sorarsa halim nice olur, diye korkup üzülüyordum. Fakat bugün kasabın önünden geçerken, kesilmiş her koyunun kendi bacağından asıldığını gördüm. Gördüm de rahatladım ve güldüm.” demiş.
Behlül haklı… Lakin kasap koyunun etini satamaz yada mundar eder de orta yere atarsa ne olacak…? Yani o koyun eti çürür de kokarsa.
İşte halkı, toplumu bu koku ilgilendirir. Toplumun bu kokuyla hem ilgilenme hakkı vardır hem de görevi…
Buradan hareketle aklıma gelen bir şey daha var ki olumsuz. Yahu adam yada kadın, fark etmez. Evliler ama ayrı yaşıyorlar… Olabilir. Bunda ne var. Evet bir şey yok. Ancak her şey kötüye kullanılabilir…
 Bak sen işe…? Toplumda “dul” olmak zor işmiş. O yüzden eşiyle geçinmeye niyeti olmazsa dahi ayrılmazmış.
Bunda da bir şey yok da, ama niye ayrılmazmış?
Evli olmanın arkasına saklanıp istediği her herzeyi rahatça yiyecekmiş! Bak işte bu olmadı! Bu yaptığınsa bal gibi toplumu ilgilendirir. Çünkü kimsenin onu çürütmeye ve kokutmaya hakkı yoktur!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder