17 Aralık 2010 Cuma

O- Aslında İnsanımız Erdemlidir


O- Aslında İnsanımız Erdemlidir

Girişte kendimi tanıtırken de söylemiştim…?
Ben ülkemi, insanlarımı yani tüm insanlığı gerçekten çok seviyorum! Onlar ne yaparlarsa yapsınlar ben yine de onlarda bir güzellik görüyorum. Elbet dış ülkelerin insanlarını tanımıyorum… Fakat onların da nihayet birer insan olduklarının, fıtrat üzere yaratıldıklarının bilincindeyim. Her insanda az yada çok, şu yada bu şekilde erdemler bulunduğuna inanıyorum. Her zaman için İnsanı bozan bazı şartların olabilirliğini kabul ederim. Sonra insanların hatadan dönebilir olduklarının da bilincindeyim. Hatadan dönmesini her insandan umar ve beklerim…!
Ülkemin insanlarını, gerçekten özde çok dürüst, doğru, yurtsever, iyiliksever, yardımsever, vefakar, cefakar, kanaatkar, cesur, kadir kıymet bilir, hakşinas, güler yüzlü, tatlı dilli, temiz ve daha nice hasletlerle bezeli buluyorum!
Ayrıca bu kitapta öne sürdüğüm görüş ve düşüncelerin hepsini ben, içinde yaşadığım bu yüce ulustan öğrendim; Bu durum bir gerçektir. Yine ayrıca bu savunduğum değerlere inandığım da mutlak ve muhakkaktır! Zaten o değerleri benimsediğim ortadadır. Ancak bunları ne derece uyguluyorum, onu pek bilemiyorum. Ama elimden geldiğince iyi uygulama çabamın olduğu da bir gerçektir. Hem ben o değerleri seviyorum! Onlara büyük önem veriyorum! Demek ki durum bu olduğuna göre; inandığım bu değerleri de içinde barındıran bu insandır; bu toplumdur ve bu millettir!
Şu halde ben milletimi derinden seviyorum!
Ama evvela kendimin olmak üzere insanımın yakasına bu kitaba konu ettiğim şeylerden başka, daha nice olumsuzluklar yapışmış durumdadır. Toplumumuz bu olumsuzlukların elinde, bocalayıp  duruyor.!
Bu kitabı yazmakla konu ettiğim türden sorunların çözümü anlamında önce kendime, sonra da insanıma yararlı olma çabası güdüyorum. Umarım bu hususta bir nebzecik olsun katkı yapmak nasip olur bana da!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder