17 Aralık 2010 Cuma

I- Kimsenin Özelini Merak Etmeyelim!


            I- Kimsenin Özelini Merak Etmeyelim!

           Arıca sen, üzerine elzem olmayan işlerle pek ilgileniyorsun. Hatta hangi işin üzerine elzem, hangisinin elzem olmadığını da ayırt edemiyorsun.
           Şurada bir kavga var! Sen bunun nesini seyrediyorsun. Kavgayı ayır ayırabiliyorsan! Yok gücün yetmiyorsa polise falan haber! Ve ayrıl oradan! Sen bu kavganın nesini merak ediyorsun? Yoksa dövüş şampiyonalarına falan mı katılacaksın? Ama bil ki dövüş şampiyonu olmanın yolu bu değil… 
          Haydi bir trafik kazası…! Aynısını yapıyorsun… Yahu yakışıyor mu? Bari kenara çekil de yaralı nefes falan alsın… Yada yardım edecek olanlar varsa hiç olmazsa rahat çalışsın…! Ama “olmaz.!” Sen rahat seyredersen o daha iyi olacak hani(?) Şu konu da önemlidir;
            Şahsen ben, hiç kimsenin ne yapıp ettiğinden hiçbir zaman haberdar olmadığım gibi anlamam da…! Bu yazdıklarım, kör gözüme mertek gibi batan hususlardır.
            Bu gün değil, oldum olası, aklınıza gelebilecek her kesimden dostum diyebileceğim arkadaşım olmuştur, vardır ve de çoktur. Ama ben onların bir çoğunun siyasal düşünce, mezhep ve dinini bile merak edip bilmediğim gibi, bir çoğunun memleketlerini dahi bilmiyorum…!
Bu durum size garip gelebilir(?) Lakin garip gelmesin! Çünkü arkadaş ve dost seçiminde bunlar beni gerçekten ilgilendirmiyor! Hep yazageldiğim gibi beni insanın erdemleri, kısaca insanlığı, daha doğrusu nasıl bir insan olduğu ilgilendiriyor.
            Her kişinin vicdani kanaatleriyle özel hayatına saygı duyulmalı çünkü. Bu gerçekten yapılmalı çünkü! Durum bu olunca bunların bilinmesi pek de öyle elzem şeyler de değil çünkü. Ama icabediyorsa bilinir; o durum bir başka konudur çünkü!
Benim maksadım gerekmediği, üzerimize elzem olmadığı halde bunları merak edişimizin, dostu siyasal düşüncesine, memleketine vb. özel yönlerine bakarak seçişimizin, siyasal düşünce, mezhep, cemaat, hemşericilik vs. şekillerde kümeleşmemizin yanlışlığını dillendirmektir sadece.! Bu yoldan giderek ahbap çavuş ilişkine bürünmüş, adeta bir çeteler toplumu oluşturmuş olmamızın yanlışlığını dillendirmektir sadece!
         Ayrıca sen dedikoduyu da çok seviyorsun. Filancanın özel hayatı seni neden bu kadar ilgilendiriyor…(?) Kimsenin özeli seni ilgilendirmez. Yani seni, örneğin falanca bakkalın karısı, ne yapar ilgilendirmez, ilgilendirmemeli.! Seni ancak, bakkalın dükkanını vaktinde açıp açmadığı ilgilendirmeli! Zamanında açıp kapamıyorsa bunun da dedikodusu yapılmaz. Gidilir, adam gibi söylenilir. Daha olmadı; alış veriş kesilir!
Diyelim ki şimdi sen, benim hakkımda ona buna ve hatta bana: “Malına zarar gelir…!”“Canına zarar gelir…!”“Irzına zarar gelir….!”
Yahut da:“Sözüne güvenilmez vb.” diyebiliyor musun? Sen onu söyle..! Seni ilgilendiren sadece budur çünkü…! Yoksa benim edebimle evlenip, edebimle boşandığım kimseyi ilgilendirmez..! İlgilendirmemeli..! Ancak boşanmanın sonuçlarına katlanmayıp da topluma yıkmışsak, sen ondan ver haberi!
Elbet benim karşımda da var bir insan… Ve o da savunur elbet hakkını…! Dilemiş evlenmiş, şartlar gerektirmiş, ayrılmış.. Toplum adına tutmuş, yargı da kararını vermiş…! Herkes kendi iç halini kendi bilir…  “Hariçten gazel okumayla” bunları sen bilemezsin. Ancak bu durum karşısında bir de şu var ki; benimle bundan sonra dileyen evlenir, dilemeyen de evlenmez; hepsi budur…! Ha..! Eğer sana bir teklifte bulunursam, kabul etmezsin olur biter! Hepsi bu kadardır…
Artık bunları iyice bilmeli ve de bellemelisin...!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder