18 Aralık 2010 Cumartesi

I- Sigarayı Nasıl İçtim?


I- Sigarayı Nasıl İçtim?

Sigarayla ilk tanışmam yine ivriz’li günlerime rastlar. İlk dumanı ciğerlerime çekişimde Ora’nın 5. (lise 2.) sınıfındaydım.
Aman Allah’ım…! Ne kadar da hoşuma gitmişti o ilk çektiğim dumanın başımı döndürmesi…! İşte o an aşık oldum sigaraya..! Ve o başlayış, o başlayış… Tam 26 yıl içtim. Hem de ne içme.!? Benim benliğim kesinlikle sigarasız bir dünya düşünez hale gelmişti.
Daha sonraki yıllarda işi öyle bir artırdım ki; kibrit yada çakmağı sabahleyin  bir kez kullanırdım. Artık sigaraları biribirine ekleyerek ederdim akşamı. Hatta yanık sigaram tek bir tane olmazdı. Çalışma masamın iki yanında aynı anda yanan birer sigaram bulunurdu. Mübalağa etmiyorum; şartlar ona göreyse, her odada aynı anda yanan başka sigaralarım da bulunurdu. Nerede olsam ondan çekerdim dumanı…!
Ben çoğu zaman yaptığım işe kendimi kaptırır ve daldırırım. Siz benim yanımdayken kendi sigaranıza mukayyet olmanız gerekirdi. Çünkü; aynı anda yanan onca sigaram yetmezmiş gibi, tutar bir de yanmakta olan sizin sigaranızdan çekerdim dumanı.!
İşin bir yönü de şuydu:
Vardığım bir ortamda sigara paketimi masa üzerine atar, oradan çeker çeker yakardım. Tabii ki bu durumu yapan sadece ben değildim. Başkaları da atardı masa üstüne paketi. Dileyen dilediğinden içerdi. Ben de öyle.!
Bakın bir gün ne oldu…?
Çalıştığım okulların birindeki sigara odasında oturmuş, sigara içiyoruz. Vakit yatsı sonu… Artık gideceğiz ve toparlanıyoruz. Bende güzelce paltomu giydim; sigaramı çakmağımı masanın üzerinden toparlayıp cebime almak üzereydim ki; “Hop…! Hocam yeter artık.!” dedi ve bileğimden kavradı bizim okulun bekçisi.!? Şaşırmıştım…!? “Hocam bu gün yedek paketim yok. Günlerdir sigaramı alıp alıp götürüyorsun.” demez mi...!
Doğrusu hem mahcup oldum, hem de güldüm.! Dediği doğru olabilirdi. Benzer şeyleri zaman zaman yapıyordum çünkü. Neyse o paketi ve çakmağı almayıp ona bıraktım. Ertesi gün de 8-10 paket sigara alıp kendisine verdim. Pek almak istemese de, kendisine zorla verdim; helalleştik.!
Anlayacağınız ben böyle içerdim sigarayı…!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder