17 Aralık 2010 Cuma

d- Parasını Kurtardığım Hasan:


d- Parasını Kurtardığım Hasan:

            Bir zamanlar İzmir’in Menderes İlçesinde kaldığımı “Sabır Bozgunu” adlı kitabımda yazmıştım. İşte o günlerden biriydi. Bir adam sarıldı boynuma…! Kucakladı, öptü beni… Yahu bu adam da kimdi? Baktım bizim Hasan Koç… Yıllar var, görmem kendisini. İzini kaybettiğim dostlardan biri… Tüm ısrarıma rağmen eve gelmedi. Evimin önünden aldı götürdü beni; tuttu bir güzel ziyafet çekti.
Ta Romanya’lara gitmiş, oralarda evlenmiş, yurt yuva tutmuş, iş güç edinmiş. Hasılı durumu fena değil; iyi. Gerçi O’nun durumu buralarda da iyiydi. Lakin bencileyin ailevi sorunları yoğundu!
“Arkadaş, ben seni unutmam…!” dedi bana ? “Çünkü hayatımda en büyük iyiliği senden gördüm ben…!” Allah, Allah! şaşırmıştım.
Anlattı hatırladım. O zamanın parasıyla birilerinden 40 milyar lira alacağı vardı. Şimdinin parasıyla 40.000 YTL. tutardı. İşi avukat olarak ben takip ediyordum…Adamlar bizi görüşmeye çağırdı; gittik.
İzmir Gürçeşme’ninin üstlerinde büyükçe bir kereste deposu… Gittiğimiz yer, o zamanlar İzmir’in tam bir suç bölgesi. Adamların tipini de tavrını da sevmedim.
Bize, hemen peşin 10 milyar lira  verip sulh olmayı, aksi halde bildiğimizi yapmazı önerdiler. Zaten işle çok uğraşmıştık. Kendilerinden izin isteyip Hasan’ı dışarı çağırdım.
“Hasan al şu parayı, hemen gidelim buradan.” dedim.
Hasan, “Yahu hocam benim bunlardan alacağım 40 milyar lira” diyecek oldu.
“Bak Hasan işin hayırlı olması başka, karlı yahut  zararlı olması başka… Hem hayrın nerede olduğunu biz değil, Allah daha iyi bilir. Al bu parayı, sil bu işi kafandan. Fazla alacağın paraya değmez bu işten çekeceğin üzüntü .” dedim. Durum ortadaydı çünkü…
Hasan irkildi; durdu düşündü… “Öyle mi yapalım Hoca’m.” dedi.
“Öyle yapalım Hasan…!” dedim.
O da; ”tamam” dedi. Girdik içeri işi bitirdik.!
Ey okuyucu iyi anla: Hasan Koç’un İnsanlardan gördüğü en büyük iyilik buymuş, bunu iyi anla.!
       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder