18 Aralık 2010 Cumartesi

b- Namaz Konusu da Öyle:


b- Namaz Konusu da Öyle:

Sayın hocam, Cemaatle kılınan namaza diyeceğim bir şey yok…! Lakin kişinin kendi başına kıldığı namaz hakkında söyleyeceğim bir iki şey olacak: Geçenlerde senin camiye geldim.
Dersinin konusu: Namaz nasıl kılınır.?
            3 günü 5 günü geç; İmam Efendi’nin elinde kocaman bir kitap, belki 15-20 gün oradan hem okudun hem anlattın…! Gerçi yine de, “Ağzına sağlık…” diyeyim hocam ama, inan ki; konuştuklarının çoğunu aklımda tutamadım…! Kaldı ki ben hafızama güvenirim ama inan ki “aptal mıyım acaba?” diye düşündüm!
Yok farzıydı, vacibiydi, sünnetiydi, olmadı; mekruhu, müfsidi, müstehabı, mendubuydu derken ve her bir başlığa 80-100 şart dayatırken, bir de bu şartları ballandıra - ballandıra katmerlerken, inan ki hiçbir şey anlayamadım be hocam…!
Üstelik ben mektep medrese bitirdim; Hem de az çok kafam çalışır… Beynimi sürekli kullanırım; idmanlıdır….! Daha da üstüne üstlük hafızam da fena değildir. Demem o ki hafızama güvenirim…! Yaşım da fazla geçkin değil ki be hocam; artık beynim sulanmış olsun…! Bu durumuma rağmen yine de senin anlattıklarını pek öğrenemedim…!
Maksadım ukalalık etmek değil hocam da; bu anlattıklarının anlaşılması hususunda senin cemaatinin benden fazla bir farkı olduğunu sanmıyorum… Onlar da pek bir şey anlamamışlardır sanırım…!
Hem anlasam bile tüm bunları aklımda nasıl tutayım canım hocam?  Hem aklımda tutsam ne yazar? Bütün bunlara dikkat ederek mi geçireyim rabbimin huzurundaki zamanı? Yoksa O’na kalben ve özgürce yönelip, niyaz ederek mi? Konuyu şekilcilikten çıkarıp da işin özüne bir girsek diyorum!
Şu namaz tarifi: 15-20 gün sürecek yer de 2-3 dakikada bitse ne olur be hocam? Benim bildiğim namaz, senin anlattığın gibi teferruatlı değil ki! Anlatması kolay, anlaşılması kolay, uygulaması kolay! Bu işi zorlaştırmasak, diyorum! Bir de otomatiğe bağlattırmasak hani..?
Cismimiz namazda, aklımız gezmede, dilimiz önceden ezberlenen dua ve sureleri bilinçsizce fısıl fısıl okumada yani?
Otomatiğe bağlamak dedim de: İnsan otomatiğe bağlı, anlamını bilmediği halde ezberden okuduğu klişe dua ve surelerle namaz kılarken tutup bir güzel hayali geziler yapıyor, namazla alakasız şeyler düşünüyor da;
Bu konuyu bir engellesek diyorum bari.! Ama sen; “O dediğin engellenmez, illa da olur.” diyorsun. Evet doğru söylüyorsun. Senin tarif ettiğin yoldan engellenemez çünkü.
Bak hocam, aklıma birinin anlattığı bir anı geldi:
            Kendisi bizim köyde tüfekçilik yapardı. Demiş ki:
            “İmam tekbir alır, ben de ardında niyetlenip namaza dururum. O başlar namaza,  ben de tüfek yapmaya başlarım hayalimde! İmam selamı verir, bitirir! Benim de aklım başıma gelir! Bakarım ki; hayalimdeki tüfek  bitmiş olur!”
Vallahi hocam durum ortada. Apaçık, ayan beyan…! Namazı zorlaştırırsak işte böyle olur. Halk da kıldığı namazdan gafil olur…
Gafil olursa ne olur?
Ona da Maun suresi cevap verir: Ne  cevap verir?
“Kıldıkları namazdan gafil olanlar, dini inkar etmiş sayılırlar! Böyle olanların namazları yarın suratlarına çarpılır!” diye cevap verir!
Aman hocam, durum vahim aslında! Böyle bir hal ile hallenmekten Allah hepimizi korusun!
Canım hocam, namazı zorlaştırmayalım! Onu Peygamber Efendimizin anlattığı üzere basitleştirerek anlatalım. Ve bırakalım şu olmazsa olmazları da, olurları, yani olması gerekenleri anlatalım kısaca hani..! Sanırım yukarıdaki sakınca da engellenir o zaman. Hem kul namazını daha özlü kılar, hem de  daha fazla faydalanır namazdan…!
Nasıl mı?

1 yorum: