18 Aralık 2010 Cumartesi

H- Sigaranın Zifiri:


           H- Sigaranın Zifiri:

           Bu sigara konusuna biraz el atmış olduğumuza göre burada, kendisine Allah selamet versin; imamlık görevi yapan bir arkadaştan duyduğum, aşağıdaki kısacık olguyu burada anlatmak isterim. Özellikle sigara içenlerin dikkatine sunmuş olayım! Öyle ya: Belki birisine bir faydası olur bu bilginin.
           Çünkü bunu duymak, o gün bu gündür beni çok etkilemiştir. Malum olduğu üzere cenazeleri  genellikle din görevlileri yıkamaktadırlar.
           Hocam, bir gün kendisiyle sohbet ederken söz sigaradan açıldı ve bana: “Sen cenazelerin bazıları götürülürken tabutlarından siyah bir şeyler akar, onun  ne olduğunu biliyor musun.?” dedi.
           Düşündüm?“Böyle bir şeyi ilk defa duyduğumu, konuyu bilmediğimi, hatta tahminde de bulunamayacağımı” söyledim.
           Dedi ki: “Zift ve katrandır. Sigaranın vücuttaki artıklarıdır. Bu akıntı sigara içen kişilerde olur. Diğer insanlarda olmaz. Vücudu en erken bu tür artıklar terk ediyor. Hatta biz onu yıkamaya başladığımızda bu akıntı başlamış olur. Bu akıntı nedeniyle ona abdest dahi aldıramayız. Bu yüzden arkasına pamuk falan tıkarız. Abdestini idare edecek kadar aldırırız. Böylece hem cenazeye abdest aldırabilmiş, hem de durumu halkın bilmesini bir nebze olsun engellemiş oluruz. Buna rağmen bir çok insanda bu akıntıyı engelleyemeyiz. ..!”
          “Durum böyle olduğu için de bazı cenazeler kabre götürülürken bile bu akıntı devam eder. Bazen de tabutun dışına da damladığı olur. Fakat o anın heyecanıyla çoğu zaman fark edilmez. Fark edilse de pek bilinen bir konu olmadığından, işin ne olduğu pek anlaşılmaz. Dolayısıyla bu durum çoğu insan tarafından pek bilinmez.” dedi.
           Donup kalmıştım! Aslında vücuttaki sigara artığı şeylerin vücudu erken terk ettiğini duymuştum ama üzerinde durmamıştım. İşin böyle bir yönü olabileceği ise hiç aklıma gelmemişti. Bu durumu doğrusu ilk kez duyuyordum…! Bu bence çok ürpertici bir durumdu. Öyle ya:
           Cenazenin de bir adı ve haysiyeti vardı. O bir insandı. İnsan ise en şerefli yaratıktı! Daha ahret yolculuğunun başlangıcındayken bile sigaranın böyle bir kepazeliğe meydan veriyor olduğu saklanmamalı, tam tersine herkesçe bilinmesi için gereken yapılmalıydı! Bu noktada aklıma bir şey daha geldi; bu yazdıklarımı okuyanlar; bundan sonra tutarlar da, bir de cenaze taşımaktan vazgeçerler mi? Al bakalım sana.!
           Ben affınıza sığınarak, insanlığa yararlı olur düşüncesiyle bu konuyu buraya yazdım. Seçim ve takdir elbette herkesin kendisine aittir. Ancak sigara illa ki yanına yaklaşılmaması gereken bir illettir; yaklaşılmışsa da mutlaka uzaklaşılması gereken bir musibettir. Bu cümleden olarak; devamı yazımla sigarayı nasıl içtiğimi, devamında ise nasıl bıraktığımı anlatacağım ki, “Sigara bırakılmaz.” yada “Ben sigarayı bırakamam.” demeyin. Hoş kalın; hoşlukla kalın.! Sigarasız günlere doğru kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder